ساختن آینده ای سالم تر برای فردا

برای مدت طولانی، ما سلامت و محیط زیست را در جعبه های مختلف قرار داده ایم. کار دنیای واحد ما این است که این دو را به هم پیوند دهیم تا بفهمیم که در واقع آنها در یک جعبه قرار دارند. حقیقت این است که سلامت انسان و محیط زیست ما پیوند ناگسستنی دارند و هرچه یکی را بهبود دهیم، دیگری را نیز بهبود خواهیم داد.

ساختن آینده ای سالم تر برای فردا

در بحبوحه یک بیماری همه گیر، یک سیاره آلوده، و شیوع روزافزون بیماری هایی مانند سرطان، آسم و بیماری قلبی، ما در دوران دگرگونی هستیم. سازمان بهداشت جهانی تخمین می زند که سالانه بیش از 13 میلیون مرگ در سراسر جهان به دلیل عوامل محیطی قابل اجتناب است. این شامل بحران آب و هوایی است که بزرگترین تهدید سلامتی است که بشریت با آن مواجه است.

بنابراین همانطور که روز جهانی بهداشت 2022 را با موضوع “سیاره ما، سلامت ما” جشن می گیریم، بیایید یک سیستم آینده ایجاد کنیم که هم از افراد سالم و هم از یک سیاره سالم پشتیبانی می کند. این به معنای برداشتن گام‌هایی برای اقدام و تغییر شکل اقتصاد ما به گونه‌ای است که ترمیم‌کننده‌تر، کم کربن، دایره‌ای و فراگیرتر باشد.

انعطاف پذیری جمعی ما به طور کامل با سلامت سیاره ما مرتبط است. دنیایی را تصور کنید که در آن هوا، آب و غذای پاک در دسترس همه باشد، که در آن اقتصادها بر سلامت و رفاه سیاره‌ای و انسان متمرکز شده‌اند، و در آن شهرها، روستاها و جوامع سالم و مردم‌محور شرایطی را برای مردم ایجاد کنند تا زندگی بهتری داشته باشند. سلامت آب و هوا و جمعیت ما نیازمند همکاری جهانی، افزایش منابع مالی و به اشتراک گذاری عادلانه راه حل ها است.

سالانه بیش از 13 میلیون مرگ در سراسر جهان به دلیل عوامل محیطی اجتناب ناپذیر است.

در ISO، هدف ما ایجاد تأثیر مثبت زیست‌محیطی، اجتماعی و اقتصادی از طریق استانداردها است تا بتوانیم جهان خود را پایدارتر کنیم. با 75 سال تجربه، ما بر روی مناطقی تمرکز می‌کنیم که در آنها می‌توانیم راه‌حل‌هایی را برای جمعیت سالم، اقدامات اقلیمی و زنجیره‌های ارزش اجتماعی با مسئولیت‌پذیری بیشتر ارائه دهیم.

ISO با مجموعه رو به رشد استانداردهایی که مردم را سالم و ایمن نگه می دارد و از اقدامات جهانی در مورد تغییرات آب و هوایی حمایت می کند، نقش فوق العاده ای در حمایت از اهداف توسعه پایدار سازمان ملل، که هدف آن تضمین فردای پایدارتر است، ایفا می کند. این استانداردها که مورد اعتماد دولت، صنعت و مصرف کنندگان هستند، پایه و اساس یک جامعه سالم تر و پایدارتر هستند.

بیایید روز جهانی بهداشت 2022 را به عنوان یادآوری و الهام بخشی از آنچه در خطر است و اینکه چقدر مهم است که نیروهای خود را برای ایجاد یک زندگی عادلانه تر، سالم تر و مرفه برای همه مردم، با رعایت مرزهای سیاره خود، متحد کنیم، و در نظر بگیریم. اقداماتی که در دهه آینده انجام می‌دهیم بسیار مهم خواهند بود – و استانداردها می‌توانند نقشی اساسی در تسریع گام‌های تغییری که برای قرار دادن ما در مسیر رسیدن به دنیای سالم‌تر مورد نیاز است، ایفا کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا