خرید گواهینامه CE، اخذ استاندارد CE اروپا، دریافت نشان سی ای جهت صادرات، مرجع صدور CE

خرید گواهینامه CE، اخذ استاندارد CE اروپا، دریافت نشان سی ای جهت صادرات

خرید گواهینامه CE توسط تولیدکنندگان محصول که قصد صادرات را دارند تقاضا می شود. دریافت نشان CE و الصاق CE مارک روی محصول می تواند یک میزیت رقابتی مهم برای صادرات باشد.

خرید گواهینامه CE توسط تولیدکنندگان محصول که قصد صادرات را دارند تقاضا می شود. دریافت نشان CE و الصاق CE مارک روی محصول می تواند یک میزیت رقابتی مهم برای صادرات باشد. اخذ استاندارد CE اروپا منطبق با EN (های) تایید شده توسط منطقه اقتصادی اروپا و درج لوگو CE روی محصولات می تواند اطمینان مصرف کننده نهایی را از ایمن بودن محصول برطرف نماید. بنابراین دریافت گواهی CE توسط تولیدکنندگان بیشماری درخواست می شود.

خرید گواهینامه CE
خرید گواهینامه CE

درخواست خرید گواهینامه CE توسط تولیدکنندگان محصول جهت صادرات به کشورهای منطقه خلیج فارس یا منطقه اقتصادی اروپا تقاضا می شود. ممکن است شما تولید کننده مواد غذایی، دارو، فرش، صنایع دستی، دستگاه های صنعتی، قطعات الکترونیکی یا هر محصول دیگری باشد. آیا نیاز است برای محصول خود اقدام دریافت گواهینامه CE کنید. مرجع صدور گواهینامه CE کیست. چه مدارکی برای صدور گواهینامه CE نیاز است و اخذ گواهینامه CE چقدر هزینه دارد.

برای دریافت نشان استاندارد اروپا باید به چه نکاتی توجه کنید و چگونه می توانیم اقدام به خرید گواهینامه CE نمایید. ما توسط این مقاله به موضوعات زیر می پردازیم.

  • به چه محصولاتی نشان CE مارک تعلق می گیرد؟
  • برای دریافت گواهی CE چه مدارکی لازم است؟
  • چه مراجعی گواهینامه CE را صادر می کنند؟
  • چگونه اعتبار گواهینامه CE صادر شده را استعلام بگیریم؟
  • گواهینامه CE جهت صادرات از کجا تهیه کنیم؟

این مقاله توسط مشاوران شرکت ایزو فرتاک تدوین شده و هدف از مکتوب کردن این مقاله اطلاع رسانی جهت مرجع صدور گواهینامه CE و اعتبار آن می باشد. لطفاً تا انتهای مقاله را مطالعه بفرمایید و در صورت سوال یا ابهام با ما در تماس باشید.

استاندارد CE اروپا به چه محصولاتی تعلق می گیرد؟

روزانه ما با محصولات بیشماری سروکار داریم که برخی از آنها دارای لوگو CE مارک هستند و برخی دیگر فاقد نشان CE مارک. نشان استاندارد اروپا علامت CE مارک توسط منطقه اقتصادی اروپا (EEA) برای محصولاتی که به محیط زیست یا انسان ممکن است آسیب برسانند تدوین شده است. بنابراین علامت CE مارک نصب شده روی محصولات یعنی انطباق اروپایی برای محصولاتی که بر اساس الزامات ایمنی و بهداشتی منطقه اقتصادی اروپا تولید شده اند.

درخواست خرید گواهینامه CE توسط تولیدکنندگان محصول جهت صادرات به کشورهای منطقه خلیج فارس یا منطقه اقتصادی اروپا تقاضا می شود. ممکن است شما تولید کننده مواد غذایی، دارو، فرش، صنایع دستی، دستگاه های صنعتی، قطعات الکترونیکی یا هر محصول دیگری باشد. آیا نیاز است برای محصول خود اقدام دریافت گواهینامه CE کنید. مرجع صدور گواهینامه CE کیست. چه مدارکی برای صدور گواهینامه CE نیاز است و اخذ گواهینامه CE چقدر هزینه دارد.

اتحادیه اروپا 24 دستورالعمل تدوین کرده و این 24 دستورالعمل مربوط به تجهیزات یا محصولاتی است که می بایست براساس الزامات تعریف شده نشان CE روی آنها الصاق شده باشد. اما این محصولات کدامند.

روزانه حدود 8 الی 10 تقاضا توسط شرکت ایزو فرتاک برای دریافت گواهینامه CE ثبت می گردد. اغلب متقاضیانی که درخواست خرید گواهینامه CE دارند اطلاعات کاملی در مورد استاندارد CE اروپا و نحوه ی دریافت آن ندارند. حتی برخی از متقاضیان اطلاع ندارند که اصولاً به محصول تولید شده نشان CE تعلق نمی گیرد. محصولاتی که می توانند نشان CE را دریافت کنند به شرح زیر می باشد.

  • تجهیزات حفاظت فردی برای جلوگیری از سقوط در ارتفاع.
  • تجهیزات غواصی.
  • تجهیزات پزشکی قابل کاشت فعال در بدن.
  • تجهیزاتی که سوخت گازی می سوزانند.
  • تاسیسات کابلی بای جابجایی افراد یا کالا.
  • محصولات زیست محیطی مرتبط با انرژی همانند پنل های خورشیدی.
  • محصولاتی که سازگاری الکترومغناطیسی دارند.
  • تجهیزات مورد استفاده در جوهای بالقوه انفجاری.
  • مواد منفجره برای استفاده غیر نظامی.
  • مخازن آب گرم.
  • تجهیزات سردخانه ای.
  • تجهیزات پزشکی آزمایشگاهی.
  • آسانسور و پله برقی.
  • تجهیزات ولتاژ پایین.
  • تجهیزات مکانیکی.
  • ابزار اندازه گیری.
  • تجهیزات انتشار نویز در محیط.
  • وسایل توزین غیر اتوماتیک.
  • تجهیزات تحت فشار.
  • تجهیزات آتش بازی.
  • تجهیزات رادیویی یا مخابراتی.
  • صنایع دستی.
  • اسباب بازی.
  • مخازن فشار ساده.
  • تجهیزات و مصالح ساختمانی.

توجه کنید، محصولاتی که بر پایه مشتقات نفتی یا شیمیایی تولید می شوند، محصولات آرایشی بهداشتی، مواد غذایی، دمنوش های گیاهی، محصولات پروتئینی و دارو و مایعات تمیز کننده نیاز به الصاق نشان CE اروپا جهت صادرات ندارند. بنابراین با این محصولات علامت CE اروپا تعلق نمی گیرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می شود مقاله “مراحل اخذ گواهینامه CE” را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: اخذ گواهینامه ایزو 22716، استاندارد لوازم آرایشی بهداشتی.

چه مرجعی گواهی CE صادر می کند؟

جستجو یک مرجع معتبر جهت صدور گواهینامه استاندارد اروپا، نشان CE مارک برای متقاضیان تا حدودی دشوار می باشد. زمانی که شما توسط موتور جستجوگر گوگل سرچ می کنید “خرید گواهینامه CE”، گوگل شرکت های بسیاری را به شما معرفی می کند. شرکت های معرفی شده ممکن است مرجع معتبر صدور گواهی CE نباشند. از کجا متوجه شوید؟

علامت-گذاری-CE-برای-محصولات
علامت-گذاری-CE-برای-محصولات

شرکت های بسیاری در ایران، شیراز، مشهد، تهران، اصفهان و دیگر مناطق گواهینامه CE صادر می کنند. عموماً همه ادعا می کنند گواهینامه CE معتبر را صادر می کنند. حتی برخی از این شرکت ها ادعا دارند چنانچه گواهی CE صادر شده توسط انجمن ASCB تایید شود دارای اعتبار بین المللی می باشد. در حالی که ممکن  است هیچ یک با شما صادقانه صحبت نکنند.

شما باید از کجا اقدام به اخذ گواهینامه CE نمایید. در ابتدا باید بدانید نشان CE معتبر توسط چه نهادهایی صادر و توسط چه ارگانی تایید می شود.

مرجع صدور گواهینامه CE اصطلاحاً Notified Body یا اختصاراً NB نامیده می شود. NB (های) معتبر دارای یک کد چهار رقمی قابل استعلام هستند که توسط انجمن اعتباربخشی Nando تایید می شوند. بنابراین برای شناسایی مرجع معتبر صدور CE باید به سایت ناندو مراجعه کنید. زمانی که وارد سایت ناندو می شوید منو Country (کشورها) را انتخاب کنید تا کشورهایی که NB معتبر معرفی کرده اند را شناسایی کنید.

نزدیک ترین کشور را با منطقه ایران مشخص کنید و وارد پنل معرفی NB های معتبر شوید. شما نام شرکت های بیشماری را ملاحضه می کنید که با یک کد چهار رقمی معرفی شده اند. اما قبل از انتخاب NB شما باید بدانید محصول شما جزو چه بخشنامه (دایرکتیوی) قرار می گیرد. NB ها بر اساس نوع فعالیت خود می توانند برای یک دسته یا چند دسته از محصولات گواهینامه CE صادر کنند.

برای شما مثالی میزنیم. اگر محصول شما یک اسباب بازی باشد و برای صادرات به اروپا نیاز به خرید گواهینامه CE داشته باشید، باید NB های معتبر را شناسایی کنید. در ابتدا دستورالعمل مربوط به محصول خود را شناسایی کنید. برای این کار می توانید با شرکت ایزو فرتاک ارتباط بگیرید یا به مقاله “محصولات تحت پوشش مارک CE” مراجعه کنید.

پس از شناسایی بخشنامه مرتبط با محصول اقدام به شناسایی NB (هایی) نمایید که می توانند برای محصول اسباب بازی گواهینامه CE معتبر را صادر کنند. این کار خیلی ساده است ولی ممکن است برای اینکه درصد خطا شما کاهش پیدا کند نیاز به یک مشاور CE داشته باشید. ما می توانیم مشاور CE شما باشیم و حق مشاوره خود را پس از پایان کار دریافت می کنیم.

بیشتر بخوانید: مشاوره رایگان جهت اخذ گواهینامه ایزو و نشان CE مارک.

اعتبار گواهینامه CE صادر شده در ایران چگونه است؟

شرکت های بیشماری در ایران گواهینامه CE صادر می کنند. عموماً اعلام می شود گواهینامه از کشور انگلیس، آلمان، کانادا، ایتالیا یا تحت اعتبار ASCB صادر می شود. شما می توانید در منطقه ای از ایران به راحتی با این شرکت ها تماس بگیرید و درخواست خرید گواهینامه CE خود را ثبت کنید. اما باید توجه کنید که سطح اعتبار مرجع صدور گواهی CE چگونه است. آیا صرف اینکه گواهینامه CE قابلیت استعلام دارد معتبر است؟

مسئولیت علامت گذاری CE برای تولیدکنندگان
مسئولیت علامت گذاری CE برای تولیدکنندگان

در ایران سه نوع گواهینامه CE در سطح اعتباری مختلفی وجود دارد که در زیر به آن می پردازیم.

CE مارک اورجینال: گواهی CE اورجینال توسط NB معتبر برای محصولاتی صادر می شود که طی بخشنامه اتحادیه اروپا جهت خرید و فروش آزادانه نیاز به الصاق نشان CE مارک روی محصول باشد. بنابراین تمامی محصولات نمی توانند اقدام به دریافت نشان CE مارک اصلی و گواهینامه CE اورجینال نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می شود مقاله “اخذ گواهینامه CE اصلی جهت صادرات” را مطالعه کنید.

CE مارک خوداظهاری: چنانچه سطح خطر محصول پایین باشد و براساس الزامات انطباق اروپا محصول جزو دسته کم خطر باشد، مرجع صدور براساس اظهارات تولیدکننده یا فروشنده برای محصول گواهینامه CE خوداظهاری را صادر می کند. مسئولیت علامت گذاری CE برعهده تولیدکننده یا فروشنده محصول است.

نشان CE انطباق: برخی از شرکت ها استانداردهای محصول را منطبق می کنند با استانداردهای اتحادیه اروپا و گواهینامه CE انطباق صادر می کنند. گواهینامه CE انطباق توسط NB های معتبر صادر نمی شود. بنابراین برای صادرات به کشورهای عضو اتحادیه مورد تایید نیست.

تاریخ اعتبار گواهینامه CE با توجه به سطح خطر محصول متفاوت است. ممکن است یک سال پس از تاریخ صدور یا حتی مادام العمر به شرط به روز رسانی اطلاعات محصول باشد. بنابراین شما موظف هستید اگر CE اورجینال دریافت کرده اید، اطلاعات محصول خود را سالیانه با مرجع صادرکننده CE به اشتراک بگذارید.

اعتبار گواهینامه CE جهت صادرات محصول بستگی به اعتبار مرجع صدور گواهینامه CE دارد. چنانچه مرجع تحت اعتبار ناندو و مجوز صدور برای محصول شما را داشته باشد، بالاترین سطح اعتبار و برای خرید و فروش محصول در اتحادیه اروپا مجوز لازم را دریافت کرده اید. ولی اگر گواهینامه شما خوداظهاری یا انطباق باشد برای خرید و فروش محصول در اتحادیه اروپا با مشکل مواجه می شوید.

صادرات محصول برای عراق، کشورهای عربی خلیج فارس، ترکیه، آذربایجان، روسیه و به طور کلی غیر از اتحادیه با دریافت گواهینامه CE انطباق امکان پذیر می باشد. برای استعلام گواهینامه CE خریداری شده باید به سایت مرجع صادرکننده CE مراجعه کنید. احتمالاً گواهینامه CE صادر شده دارای یک کد می باشد که باید آن کد را در سایت مرجع صدور جستجو کنید. جهت نحوه ی استعلام گواهینامه CE با ایزو فرتاک در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید: تمدید گواهینامه CE چگونه است؟

خرید گواهینامه CE برای صادرات محصول:

خرید گواهینامه CE، دریافت نشان سی ای و الصاق لوگو CE مارک روی محصولات تقاضای تولیدکنندگان جهت صادرات می باشد. برای اخذ CE و انتخاب مرجع صادرکننده CE باید به الزامات کشور صادرکننده محصول توجه کنید. اینکه آیا کشور وارد کننده محصول الزامات خاصی برای مارک CE مشخص کرده است.

اخذ گواهینامه CE اصلی جهت صادرات
اخذ گواهینامه CE اصلی جهت صادرات

 مثلاً برای صادرات محصول به اتحادیه اروپا، گمرک کشور مقصد مستندات فنی بابت ارزیابی انطباق با الزامات اتحادیه اروپا را از شما درخواست می کند و پس از تایید مستندات اجازه ورود محصول به کشور را صادر می کند. بنابراین شما غیر از گواهینامه CE نیاز به ارائه مستندات فنی محصول، تکنیکال فایل محصول و برگه تست ریپورت دارید.

اما اگر برای صادرات به کشورهای غیراز اتحادیه اروپا نیاز به خرید گواهینامه CE دارید، می توانید توسط مراجع غیر ناندو اقدام به دریافت گواهی CE نمایید. شرکت های زیادی وجود دارند که گواهینامه CE انطباق برای صادرات محصول را صادر می کنند. اما همه ی آنها مورد تایید نیستند. برای انتخاب مرجع صدور گواهینامه CE انطباق با ما در تماس باشید.

هزینه خرید گواهینامه CE موضوع مهمی برای همه ی کسب و کارها است. برای دریافت گواهینامه CE اصلی باید روند اعلام شده در زیر را طی کنید.

  • مدارک و هزینه دریافت گواهینامه CE اصلی
    • دستورالعمل مربوط به محصول خود را مطالعه کنید.
    • الزامات استاندارد اروپا و EN (های) مربوط به محصول خود را مشخص کنید.
    • مستندات فنی محصول خود را آماده کنید.
    • ساختار سیستم مدیریت کیفیت در خط تولید را مستند کنید. شما باید الزامات سیستم مدیریت کیفیت را در مجموعه خود پیاده سازی کرده باشید و مستندات آن را آماده برای ممیزی داشته باشید.
    • روند مربوط به تولید محصول در سایت خود را مستند کنید.
    • فرآیند کنترل کیفیت پس از تولید نهایی را مستند کنید.
    • تکنیکال فایل مربوط به محصول را آماده کنید.
    • مرجع صادرکننده گواهینامه CE خود را انتخاب کنید.
    • مستندات را برای مرجع صدور ارسال نمایید تا بررسی کنند.

پس از ارسال مستندات مرجع صدور گواهی CE آنها را بررسی کرده و تاریخ ممیزی را اعلام می کند. در زمان مقرر ممیز مرجع صدور خط تولید شما را بررسی می کند و در صورت انطباق با الزامات سیستم مدیریت کیفیت محصول شما را جهت ارزیابی استانداردهای اروپا به آزمایشگاه معتبر ارسال می کند.

آزمایشگاه تست های مربوط به EN را روی محصول بررسی می کند تا اطمینان حاصل شود محصول تولید شده براساس الزامات انطباق اتحادیه اروپا ساخته و تولید شده است. پس از تایید گزارشات آزمایش مربوط به محصول آماده و برای مرجع صدور ارسال می شود. شما می توانید گواهینامه CE خود را دریافت کنید. شما همراه با گواهی CE یک زونکن بزرگ از مستندات فنی دارید که برای صادرات به همه ی آنها نیاز دارید.

هزینه خرید گواهینامه CE اصلی بستگی به محصول و آزمایشات منطبق با محصول متفاوت است. بنابراین برای استعلام هزینه CE اورجینال اطلاعات فنی را برای ما ارسال کنید.

  • هزینه و مدارک خرید گواهینامه CE انطباق

برای خرید گواهینامه CE انطباق شما خیلی درگیر تست های آزمایشگاهی و ممیزی نیستید. بنابراین با سرعت بیشتری می توانید اقدام به خرید گواهینامه CE نمایید. حتی مدارک لازم برای اخذ گواهینامه CE انطباق همانند مدارک CE اصلی نیست.

مدارک لازم جهت خرید گواهینامه CE فوری به شرح زیر است.

  1. مشخصات فنی و یا کاتالوگ محصول خود را ارسال نمایید.
  2. استانداردهای اروپایی مربوط به محصول خود را مشخص کنید. (کارشناسان فنی شرکت ایزو فرتاک می توانند به شما کمک کنند).
  3. فرم درخواست اخذ گواهینامه CE را تکمیل کنید.
  4. مستندات مربوط به ثبت شرکت یا ثبت برند خود را ارسال کنید.

پس از تکمیل مدارک مستندات مربوط به محصول شما تکمیل، دستورالعمل مربوط به محصول شما مشخص، استانداردهای اروپایی (EN) مربوط به محصول شما تکمیل و کلیه مستندات برای مرجع صدور جهت صدور گواهینامه CE انطباق یا خوداظهاری ارسال می گردد. مدت زمان اخذ گواهینامه CE انطباق محصول حدود یک هفته تا ده روز می باشد. هزینه خرید گواهینامه CE انطباق یا خوداظهاری با توجه به نوع محصول متفاوت است.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر برای خرید گواهینامه CE معتبر و الزامات مورد نیاز جهت الصاق نشان CE اتحادیه اروپا با مشاوران شرکت ایزو فرتاک ارتباط برقرار نمایید. ما می توانیم شما را راهنمایی کنیم تا بتوانید یک مرجع معتبر برای دریافت گواهینامه CE انتخاب کنید.

خرید گواهینامه CE برای صادرات محصول چگونه است؟

خرید گواهینامه CE، دریافت نشان سی ای و الصاق لوگو CE مارک روی محصولات تقاضای تولیدکنندگان جهت صادرات می باشد. برای اخذ CE و انتخاب مرجع صادرکننده CE باید به الزامات کشور صادرکننده محصول توجه کنید. اینکه آیا کشور وارد کننده محصول الزامات خاصی برای مارک CE مشخص کرده است.

اعتبار گواهینامه CE صادر شده در ایران چگونه است؟

شرکت های بیشماری در ایران گواهینامه CE صادر می کنند. عموماً اعلام می شود گواهینامه از کشور انگلیس، آلمان، کانادا، ایتالیا یا تحت اعتبار ASCB صادر می شود. شما می توانید در منطقه ای از ایران به راحتی با این شرکت ها تماس بگیرید و درخواست خرید گواهینامه CE خود را ثبت کنید. اما باید توجه کنید که سطح اعتبار مرجع صدور گواهی CE چگونه است. آیا صرف اینکه گواهینامه CE قابلیت استعلام دارد معتبر است؟

2 دیدگاه دربارهٔ «خرید گواهینامه CE، اخذ استاندارد CE اروپا، دریافت نشان سی ای جهت صادرات، مرجع صدور CE»

  1. بازتاب: گواهینامه CE چیست - 6 نکته که باید بدانید - ایزو فرتاک

  2. بازتاب: استاندارد ایمنی اسباب بازی چیست؟ EN 71 دستورالعمل EC/2009/48

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا