تمدید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری

تمدید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری یا تمدید گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی موضوعی است که پیمانکاران جهت تمدید این گواهینامه توسط موتور جستجوگر گوگل سرچ می کنند. تیم فنی شرکت ایزو فرتاک سعی دارد توسط مقاله فوق به شرایط و نحوه تمدید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری بپردازد.

تمدید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری
تمدید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری

بنابراین توسط مقاله فوق موارد زیر بررسی می گردد.

  • مدارک لازم جهت تمدید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری.
  • نحوه تمدید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری (تمدید گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی)
  • مدت زمان تمدید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری (مدت زمان تمدید گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی)
  • برای تمدید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری از کجا شروع کنیم؟

ما سعی می کنیم خیلی شفاف و دقیق مواردی که پیمانکار برای تمدید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری (تمدید گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی)، نیاز دارد را بررسی کنیم. شما با مطالعه دقیق مقاله فوق تمامی مواردی که برای تمدید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری به آن نیاز دارید را متوجه می شوید.

بیشتر بخوانید: اخذ فوری گواهینامه صلاحیت اداره کار.

مدارک لازم جهت تمدید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری چیست؟

گواهینامه صلاحیت اداره کار برای شرکت های خدماتی توسط اداره کار استان ها تحت نظارت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برای شرکت های پیمانکاری صادر می شود. اداره کار مواردی همچون، تعداد نفرات، مدارک ثبتی پیمانکاران، نحوه پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان، مدارک هویتی و تحصیلی همچنین برخی موضوعات ایمنی شرکت ها را بررسی می کند.

مدارک لازم جهت تمدید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری چیست

چنانچه موضوعات فوق مورد تایید بازرس باشد، صلاحیت پیمانکار احراز شده و گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری برای یک دوره دو ساله صادر می شود. بنابراین پیمانکاران نیاز دارند برای حضور در مناقصات یا تمدید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری اقدام به تمدید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری نمایند.

تمدید گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی موضوع خیلی پیچیده ای نیست. فقط کافی است شما مدارک شرکتی را در سایت اداره کار بارگزاری نمایید تا مجدداً شما را بازرسی کنند. بازرسی توسط ممیز اداره کار انجام می شود و در صورت گزارش مثبت بازرس، کمیته فنی اداره کار برای یک دوره دو ساله دیگر گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری را برای شما تمدید می کند.

مدارک لازم برای تمدید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری به شرح زیر می باشد.

  • مدارک ثبتی شرکت همانند: روزنامه رسمی، اساسنامه، تغییرات و روزنامه تغییرات خود را آماده کنید.
  • مدیر مجموعه و اعضاء هیئت مدیره باید مدارک شناسایی خود از قبیل، کپی تمامی صفحات شناسنامه، کارت ملی و مدرک تحصیلی خود را آماده کنند. (کپی شناسنامه و کارت ملی باید برابر اصل باشد).
  • برگه تعیین مقدار سهام اعضاء هیئت مدیره را بررسی و تنظیم نمایید.
  • گواهینامه دوره 36 ساعته کارفرمایی و گواهینامه دوره تخصصی که احراز صلاحیت شده اید را آماده بارگزاری نمایید.

تبصره 1) ممکن است پیمانکاران قبل از سال 1400 گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی را دریافت کرده باشند. سالهای گذشته به دلیل اینکه شرکت های خدماتی رتبه بندی نمی شده اند، نیاز به ارائه گواهینامه تخصصی در رشته احراز صلاحیت شده نبوده است. لذا چنانچه این گواهینامه را ندارید باید توسط سایت اقدام به اخذ این گواهینامه نمایید.

تبصره 2) ارائه گواهینامه دوره 36 ساعته کارفرمایی و گواهینامه تخصصی رشته احراز صلاحیت شده برای مدیرعامل و صاحبان امضاء ضرورت دارد.

ما برای شما مثالی می زنیم.

فرض کنید شرکت شما برای خدمات عمومی احراز صلاحیت شده و در رسته کاری خدمات عمومی رتبه بندی شده اید. شما غیر از دوره 36 ساعته کارفرمایی باید یک دوره مربوط به خدمات عمومی را بگذرانید و اقدام به اخذ این گواهینامه برای مدیرعامل و صاحبان امضاء نمایید.

ممکن است شما سوال داشته باشید، نحوه احراز صلاحیت برای رسته ای کاری چگونه است. رتبه بندی شما برای احراز صلاحیت در رسته ای کاری بستگی به موضوع ثبت شده در اساسنامه شما دارد. بنابراین موضوع اساسنامه خود را بررسی کنید و چنانچه نیاز به تغییرات دارد، آگهی تغییرات را ثبت کنید.

  • آخرین اظهارنامه مالیاتی خود را آماده کنید و جدول 10 اظهارنامه مالیاتی خود را در دفتر اسناد رسمی برابر اصل نمایید.
  • مفاصاحساب قراردادهایی که در جدول 10 اظهارنامه مالیاتی اعلام کرده اید آماده کنید.

تبصره 3) چنانچه قرارداد تحویا موقت شده شما باید نامه حسن انجام کار یا نامه تحویل موقت پروژه به کارفرما را آماده کنید.

  • کپی قراردادها به همراه لیست بیمه قراردادها را آماده کنید.
  • لیست بیمه کارکنان شرکت که به تایید سازمان تامین اجتماعی رسیده باشد و پرداخت حقوق کارکنان که به تایید بانک واریز کننده رسیده باشد را آماده کنید.

تبصره 4) ممکن است شما توسط موبایل بانک یا همراه بانک حقوق پرسنل را واریز نمایید. شما باید تاییده سند واریزی خود را از بانک دریافت کنید.

تبصره 5) طرح طبقه بندی باید دارای اعتبار تاریخی باشد و توسط اداره کار تایید شده باشد.

تبصره 6) شرکت های تازه تاسیس که پروژه فعالی ندارند نیاز به طرح طبقه بندی مشاغل ندارد.

تبصره 7) طرح طبقه بندی مشاغل برای پیمان های فعال نگارش می شود و چنانچه پیمان فعالی ندارید نیاز به طرح طبقه بندی مشاغل ندارد.

  • کپی برابر اصل اجاره نامه هولوگرام دار یا سند مالکیت خود را آماده نمایید.

تبصره 8) محل مورد اجاره شما یا محل دفتر مرکزی بهتر است اداری، موقعیت اداری یا تجاری باشد. محل مسکونی توسط بازرس اداره کار تایید نمی شود.

تبصره 9) سند مالکیت و یا اجاره نامه بهتر است به اسم شرکت یا مدیرعامل شرکت باشد.

  • برگی قطعی عملکرد مالیاتی سالیانه یا برگه خوداظهاری خود را کپی برابر اصل و آماده کنید.
  • لیست تجهیزات دفتر مرکزی را آماده کنید.

برای تمدید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری چند موضوع دیگر را باید بررسی کنید. برخی از پیمانکاران قبل از سال 1400 اقدام به دریافت گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی نموده اند. طی سالیان گذشته مدارک مورد نیاز به کیفیت فعلی نبوده و امور مربوطه به صورت دستی و توسط دفاتر انجمن معرفی شده انجام می شده است.

از اواخر سال 1399 شمسی اداره کار سایت راه اندازی و معرفی کرد. بنابراین متقاضیان تمدید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری باید ابتدا اقدام به احراز صلاحیت شرکت و مدیر عامل شرکت نمایند، سپس مدارک خود را در سامانه بارگزاری نمایند. در ادامه مطلب به این موضوع پرداخته می شود.

بیشتر بخوانید: احراز هویت شرکت های پیمانکاری.

نحوه تمدید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری:

نحوه تمدید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری یا روند تمدید گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی موضوع پیچیده اید نیست. منتها برخی از متقاضیان به دلیل عدم اطلاعات کافی این مسر را برای خود پیچیده و همانند کلافی سردرگم می کنند. ما در این قسمت مسیر تمدید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری را به شما نشان می دهیم.

نحوه تمدید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری

اگر شما قبل از اواخر سال 1399 اقدام به اخذ این گواهینامه کرده اید و پرونده شما به صورت الکترونیک به اداره کار ارسال نشده است، ابتدا شما باید اقدام به احراز صلاحیت مدیرعامل شرکت و خود شرکت نمایید. از سال 1400 شمسی به بعد اخذ یا تمدید گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی به صورت الکترونیک و توسط سایت اداره کار انجام می شده است.

برای احراز صلاحیت و دریافت کد احراز صلاحیت هم اکنون شروع کنید.

ابتدا وارد سایت https://prkar.mcls.gov.ir شوید. برای احراز هویت ابتدا باید مدیرعامل شرکت با اطلاعات فردی همانند، کد ملی و شماره موبایل که به نام خودش باشد شروع کند. دقت کنید که شما باید به عنوان نماینده شرکت یا وکیل شرکت ابتدا احراز هویت نمایید.

پس از احراز هویت کد احراز هویت برای فرد معرفی شده و به شماره موبایل اعلام شده پیامک می شود. سپس در سایت مذکور مجدداً وارد شوید و در منو مربوطه شرکت را احراز هویت کنید. برای احراز هویت شرکت شناسه ملی شرکت و موبایل فرد احراز صلاحیت شده را وارد کنید.

نام کاربری و گذرواژه برای شما پیامک می شود. اگر نتوانسته اید کد مذکور را دریافت کنید به دفتر خدمات و یا اپراتور شماره همراه خود مراجعه نمایید و مشکل را با ایشان در میان بگذارید.

پس از دریافت نام کاربری و گذروازه به سایت کاردان وارد شوید و در منو سمت راست وارد قسمت سامانه کاردان شوید. نام کاربری و گذرواژه خود را وارد نمایید تا پنل کاربری خود را مشاهده کنید.

مرحله بعدی جهت تمدید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری به شرح زیر است.

اکنون شما باید دفتر انجمن معرفی شده در شهر خود را مشخص نمایید و مدارک اعلام شده را به صورت صحیح بارگزاری نمایید.

پس از بارگزاری مدارک و در صورت صحیح بودن مدارک، پیامک دریافت مدارک توسط دفتر انجمن منتخب برای شما ارسال می شود. دفتر انجمن مدارک شما را بررسی کرده و در صورت تایید پرونده شما به بازرس دفتر انجمن ارجاع داده می شود تا شما را ممیزی کنند.

شما باید هزینه عضویت در دفتر انجمن، هزینه تشکیل پرونده و هزینه بازرسی را پرداخت نمایید. مبلغ قابل واریز را به شماره حساب اعلام شده واریز نمایید، سپس فیش های واریزی خود را به دفتر انجمن تحویا دهید. انجمن پرونده شما را جهت بررسی به اداره کار استان مربوطه ارسال می کند. هم اکنون یک پیامک برای شما ارسال می گردد.

مرحله سوم از تمدید گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی به شرح زیر است.

اداره کار استان با توجه به موضوع اساسنامه شما، شرکت شما را رتبه بندی کرده. برای اینکه رتبه بهتری دریافت کنید بهتر است مدرک تحصیلی مدیرعامل کارشناسی باشد. مبلغ قراردادهای شما و تعداد قراردادهای شما در رتبه بندی و به دست آوردن حداکثر امتیاز، روی رتبه شما تاثیر گذار است. شما می توانید اقدام به اخذ گواهینامه ایزو نمایید تا امتیاز خود را افزایش دهید.

پس از بررسی توسط اداره کار، پرونده شما به تیم بازرسی و رئیس بازرسی اداره کار ارجاع داده می شود و از طریق پنل زمان بازرسی شما مشخص می شود. بازرسی توسط بازرس اداره کار انجام می شود و مدارک و مستندات شما بررسی می گردد. ممکن است بازرس از شما تاییدیه استاندارد آسانسور، تاییده چاه ارت و تاییده آتشنشانی از شما درخواست کند.

پس از ارائه مدارک مربوطه به بازرس و تایید گزارش بازرسی، پرونده شما برای تایید به میز رئیس بازرسی برگشت داده می شود. رئیس بازرسی گزارش مربوطه را تایید کرده و برای تایید پرونده روی میز رئیس اداره کار ارجاع داده می شود. پس از اخذ کلیه تاییدیه ها پرونده برای تایید نهایی روی میز دبیر کمیته فنی ارجاع داده می شود.

چنانچه اعضاء کمیته فنی اداره کار پرونده شما را تایید نمایند، گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری شما برای یک دوره دو ساله دیگر تمدید می شود.

طی موضوعات مکتوب شده سعی کردیم مدارک لازم جهت تمدید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری، همچنین مراحل روند کاری تمدید گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی را بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخذ مدرک معتبر HSE-MS.

مدت زمان تمدید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری چقدر است؟

مدت زمان تمدید گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی برای تمامی پیمانکاران حائز اهمیت می باشد. ممکن است شما قراردادهای خیلی مهمی را از دست بدهید. فقط به دلیلی اینکه گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری شما اعتباری ندارد. اغلب پیمانکاران درخواست فوری تمدید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری را دارند. بنابراین چه مسیری را در پیش بگیرید که بتوانید به سرعت گواهینامه خود را قبل از ابطال تمدید نمایید.

مدت زمان تمدید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری چقدر است

ما به شما پیشنهاد می کنیم حداقل پنج ماه قبل از اتمام تاریخ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری اقدام به تمدید گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی نمایید. ممکن است با توجه به فرآیند کاری ذکر شده و اینکه تعداد پرونده های بیشمار در اداره کار، امور مربوط به تمدید گواهینامه چندین ماه زمان بر باشد.

برای اینکه در فوت زمان صرفه جویی نمایید پیشنهاد می شود ابتدا تمامی مدارک درخواست شده را تکمیل نمایید و چنانچه نواقصی هست اقدام به برطرف کردن نواقص نمایید.

ما می توانیم مدت زمان تمدید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری را برای شما کوتاه نماییم. مسیر تمدید گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی توسط شرکت ایزو فرتاک بسیار کوتاه تر می باشد. بنابراین چنانچه درخواست تمدید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری دارید با ما در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید: درباره ایزو فرتاک.

برای تمدید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری از کجا شروع کنیم؟

برای تمدید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری شرکت های خدماتی بهترین و کوتاه ترین مسیر این است که، از شرکت های مشاوره کمک بگیرید. شرکت های مشاوره همانند ایزو فرتاک با توجه به ساختاری که دارند اطلاعات کاملی از سایت بارگزاری مدارک در سامانه کاردان دارند هم با اطلاعات فنی که دارند مسر دریافت یا تمدید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری را برای شما کوتاه می کنند.

در اولین قدم مدارک مورد نیاز را تکمیل نمایید، شما می توانید لیست کامل مدارک مورد نیاز جهت تمدید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری را از ما دریافت کنید. در مورد مراحل بارگزاری مدارک و روند پیگیری پرونده اطلاعات کافی به دست آورید. شما می توانید از مشاوره رایگان گروه فنی ایزو فرتاک کمک بخواهید.

شما آماده تمدید گواهینامه خود هستید. هم اکنون شروع کنید.

به تصاویر بارگزاری شده در این مقاله توجه کنید تا مسیر برای شما مشخص شود. ما مسیر بارگزاری مدارک در سامانه اداره کار جهت تمدید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری را برای شما با رسم شکل توضیح داده ایم.

نحوه احراز هویت به صورت تصویری:

سامانه احراز هویت کاردان
سامانه احراز هویت کاردان

لطفاً ابتدا وارد سامانه احراز هویت کاردان شوید و روی منو احراز هویت کلیک نمایید.

درج اطلاعات نماینده شرکت
درج اطلاعات نماینده شرکت

منو مدیرعامل، نماینده شرکت و یا وکیل شرکت را فعال و اطلاعات را به صورت صحیح وارد نمایید.

درج اطلاعات شرکت
درج اطلاعات شرکت

منو کارفرمای حقیقی یا کارفرمای حقوقی را فعال نمایید و اطلاعات شرکت یا شخص را به صورت کامل وارد نمایید.

لازم به ذکر می باشد اطلاعات درج شده در تصاویر اطلاعات شرکت ایزو فرتاک بوده و شما باید اطلاعات دقیق خود را وارد نمایید. این تصاویر توسط تیم گرافیکی شرکت هوداک سیستم فرتاک (ایزو فرتاک) تهیه شده و استفاده از این تصاویر یا تغییر این تصاویر پیگرد حقوقی دارد.

لینک های مهم در مورد گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری:

گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری چیست؟

اخذ فوری گواهینامه تایید صلاحیت اداره کار.

نحوه احراز هویت کارگران و کارفرمایان.

3 دیدگاه دربارهٔ «تمدید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری»

  1. بازتاب: رتبه بندی شرکت های خدماتی - ایزو فرتاک49382-021- اداره کار

  2. تمام مطالب شما در مورد صلاحیت ایمنی پیمانکاران است بنظرم شما تفاوت صلاحیت ایمنی با صلاحیت پیمانکاری را نمیدانید !

    1. ممنون از ثبت نظر شما جناب مجدی
      صلاحیت پیمانکاری توسط اداره کار برای شرکت های خدماتی صادر می گردد و صلاحیت ایمنی برای تمامی شرکت های پیمانکاری الزامی است یعنی صلاحیت ایمنی را هم شرکت هایی که رتبه بندی ساجات را دارند باید اخذ نمایند و صلاحیت اداره کار شرکت های خدماتی و برای اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی شرکت های پیمانکاری یکی از این دو را باید داشته باشند. من پیشنهاد میکنم مقالات مربوط به صلاحیت اداره کار را مطالعه فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا