ایزو 82304: برنامه های سلامت و تندرستی

ایزو 82304: دستورالعمل های بین المللی جدید برای کمک به دسته بندی بهترین ها از بقیه.

ایزو 82304

از شمارش کالری گرفته تا ردیابی کووید-19، صدها هزار اپلیکیشن سلامت و تندرستی در بازار وجود دارد و عطش برای آنها فقط در حال افزایش است. با این حال، بسیاری به اطلاعات شخصی بسیار حساس دسترسی دارند، در حالی که دیگران ممکن است توصیه هایی ارائه دهند که همیشه توسط شواهد علمی پشتیبانی نمی شود. به منظور ارزیابی مؤثر کیفیت و قابلیت اطمینان چنین برنامه هایی، مشخصات فنی جدید (TS) به تازگی منتشر شده است.

مطالعه پیشنهادی: اخذ گواهینامه ایزو 9001

ایزو 82304، نرم افزار سلامت – قسمت 2: برنامه های سلامت و تندرستی – کیفیت و قابلیت اطمینان، دستورالعمل ها و الزامات برنامه های بسیاری از سازمان های بهداشتی محلی و ملی در سراسر جهان را گرد هم می آورد و بر اساس آن ها ایجاد می کند تا از ایمن، قابل اعتماد و مطمئن بودن آنها اطمینان حاصل کند.

این راهنما که توسط اتحادیه اروپا در جعبه ابزار اروپایی خود برای برنامه‌های ردیابی COVID-19 برای «فیلتر کردن برنامه‌های بهداشتی با کیفیت و قابل اعتماد» توصیه شده است، مجموعه‌ای از مشخصات مورد توافق بین‌المللی را برای ارزیابی برنامه‌ها با یک روش امتیازدهی ارائه می‌کند که «چراغ راهنمایی» را نشان می‌دهد. ” برچسب موضوعی این برچسب به اپلیکیشن ها امکان می دهد به راحتی توسط کاربران و متخصصان سلامت مقایسه شوند.

مشخصات فنی به صنعت اپلیکیشن‌های سلامت کمک می‌کند تا پتانسیل خود را در مدیریت بیماری‌های مزمن، مقابله با شیوه‌های زندگی ناسالم و حمایت از جمعیت سالخورده درک کنند. همچنین ابزار مفیدی برای ترویج استفاده از برنامه‌های بهداشتی با کیفیت خوب در جایی که بودجه مراقبت‌های بهداشتی زیاد است و تفاوت‌هایی در کیفیت و دسترسی به خدمات بهداشتی وجود دارد، فراهم می‌کند.

ISO/TS 82304-2 توسط کمیته فنی ISO ISO/TC 215، انفورماتیک سلامت، با همکاری IEC/TC 62، تجهیزات الکتریکی در عمل پزشکی، کمیسیون بین المللی الکتروتکنیکی (IEC) توسعه داده شد. این پروژه توسط CEN، کمیته استانداردسازی اروپا رهبری شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا