ایزو 5643 PAS: بازگرداندن جهانگردی به شرایط قبلی

ایزو 5643 PASچگونه استانداردهای ISO به اهداف روز جهانی گردشگری 2021 کمک می کند. همه‌گیری کووید-19 ضربه شدیدی به صنعت گردشگری وارد کرد و تنها در سال 2020 خسارتی بالغ بر 1.2 تریلیون دلار برآورد شد. تأثیر ضربه‌ای بر بقیه اقتصاد جهان و معیشت بسیاری از مردم، شدید است. موضوع امسال روز جهانی گردشگری «گردشگری برای رشد فراگیر» است و با توجه به سهم مهمی که گردشگری نه تنها به اقتصاد ما، بلکه برای تجلیل از فرهنگ‌ها در همه جا دارد، ایزو تعدادی استاندارد بین‌المللی را برای کمک به شروع بازیابی آن تدوین کرده است.

ایزو 5643

ISO/PAS5643، گردشگری و خدمات مرتبط – الزامات و دستورالعمل‌هایی برای کاهش شیوع COVID-19 در صنعت گردشگری که اخیراً در واکنش مستقیم به همه‌گیری منتشر شده است. مشخصات در دسترس عموم (PAS) راهنمایی هایی را ارائه می دهد که به بخش گردشگری کمک می کند تا روی پای خود بازگردد و از گردشگران در یک محیط امن استقبال کند. این طراحی شده است تا به ارائه دهندگان کمک کند تا بهترین اقدامات را برای ایمنی همه اجرا کنند و گردشگران را در مورد اثربخشی آنچه در اختیار دارند، اطمینان دهد.

مطالعه پیشنهادی: ایزو 22370: ساختن آینده ای مقاوم در برابر آب و هوا

PAS همچنین توسط کمیته استانداردسازی اروپا (CEN) به عنوان مهر ایمنی گردشگری اروپا COVID-19 پذیرفته شده است، بنابراین تعهد خود را به دستورالعمل ها و اطمینان از پذیرش گسترده در سراسر منطقه نشان می دهد.

ISO معتقد است که سفر و گردشگری باید چیزی باشد که همه می توانند بدون توجه به توانایی های فیزیکی خود از آن لذت ببرند. با در نظر گرفتن این موضوع، ISO21902، گردشگری و خدمات مرتبط – گردشگری قابل دسترس برای همه – الزامات و توصیه‌ها که اخیراً منتشر شده است، الزامات و دستورالعمل‌هایی را برای تسهیل دسترسی و لذت برابر از گردشگری برای افراد در هر سن و توانایی ارائه می‌کند. این شامل هر کسی می شود که ممکن است با مشکلات دسترسی مواجه شود یا شرایط دسترسی خاصی داشته باشد، مانند افراد دارای معلولیت و افراد مسن.

اینها تنها تعدادی از استانداردهای ISO هستند که به عنوان ابزار مهمی برای کمک به صنعت گردشگری عمل می کنند. کمیته فنی اختصاصی ISO/TC228، گردشگری و خدمات مرتبط، بیش از 30 استاندارد را برای بهبود خدمات توریستی در مناطقی مانند محیط های طبیعی حفاظت شده، مدیریت پایدار امکانات اقامتی و گردشگری ماجراجویی منتشر کرده است.

همه استانداردهای آن به طور مستقیم در دستیابی به بسیاری از 17 هدف توسعه پایدار سازمان ملل متحد (SDGs)، از جمله SDG 1 (بدون فقر)، SDG 8 (کار شایسته و رشد اقتصادی) و SDG 13 (اقدامات اقلیمی) کمک می کند.

مطالعه پیشنهادی: ISO 21621: غذا خوردن مانند مردم محلی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا