ایزو 42500: اقتصاد اشتراکی، جهانی پایدارتر

ایزو 42500 استاندارد جدید برای تسهیل رشد سالم بخش های مختلف کسب و کار است. امروزه مردم به طور فزاینده ای برای دسترسی به کالاها و خدمات به همتایان خود روی می آورند و از مهارت ها و دارایی های خود بهتر استفاده می کنند. اقتصاد اشتراک‌گذاری یکی از بخش‌هایی است که سریع‌ترین رشد را در جهان دارد و می‌تواند نقش مهمی در رشد اقتصادی داشته باشد. یک استاندارد جدید به تازگی برای حمایت از حرکت منتشر شده است.

ایزو 42500

ایزو 42500، اقتصاد به اشتراک گذاری – اصول کلی، راهنمایی هایی را برای اطمینان از تراکنش های ایمن و قابل اعتماد با تشویق استفاده بهینه از منابع ارائه می دهد. زمانی که این بهینه سازی مطابق با قوانین و انواع اصول تعیین شده در استانداردها انجام شود، می تواند به حمایت از اهداف زیست محیطی نیز کمک کند.

به گفته دکتر کرناغان وب، گردآورنده گروهی از کارشناسانی که این استاندارد را توسعه داده اند، مواردی مانند عدم برآورده کردن محصولات یا خدمات انتظارات زیست محیطی، اجتماعی و سایر موارد، همگی مانع رشد اقتصاد اشتراک گذاری هستند. موانع دیگر عبارتند از فقدان حفاظت از حریم خصوصی کاربر، نقض حفاظت از داده ها و عدم وجود رویه های واضح برای ثبت شکایات.

مطلب پیشنهادی: ایزو 22329 – استفاده از شبکه‌های اجتماعی در مدیریت اضطراری

او گفت: «اقتصاد اشتراکی این پتانسیل را دارد که واقعاً دنیای ما را متحول کند، مصرف بیش از حد را کاهش دهد و حتی جوامع ایجاد کند. “رشد آن بستگی به وجود یک پایه محکم از اعتماد ایجاد شده از طریق شفافیت و پاسخگویی دارد. ISO 42500 با در نظر گرفتن این موضوع ایجاد شده است.

این اولین استاندارد پایه ای محکم را فراهم می کند که سایر استانداردهای دقیق تر بر آن استوار خواهد شد. اینها با هم مجموعه ای از استانداردها را تشکیل می دهند که راهنمایی های عملیاتی را برای ایمنی و قابل اعتماد بودن اقتصاد اشتراک ارائه می کنند.

ISO 42500 توسط کمیته فنی ISO ISO/TC 324، اقتصاد اشتراک گذاری، که دبیرخانه آن توسط JISC، عضو ISO برای ژاپن برگزار می شود، توسعه داده شد. می توان آن را از عضو ملی ISO یا فروشگاه ISO خریداری کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا