ایزو 23456: علائم دینامیک

ایزو 23456 استاندارد بین المللی جدید به تازگی منتشر شده است. علائم دینامیکی که در موقعیت‌های متنوع و متغیر مانند بزرگراه‌ها و ساختمان‌های عمومی استفاده می‌شوند، برای ارائه اطلاعات فوری، به‌روز و مرتبط مهم هستند. بنابراین، برای اینکه موثر باشند، باید برای همه بسیار قابل مشاهده، ایمن و در دسترس باشند. ایزو 23456 برای اطمینان از وجود آنها به تازگی منتشر شده است.

ایزو 23456

ISO 23456-1، علائم دینامیک در محیط های فیزیکی – قسمت 1: الزامات عمومی، مشخصات مورد توافق بین المللی را برای ارگونومی صحیح چنین علائمی، از جمله قابلیت دید، ایمنی تصویر بصری و دسترسی ارائه می کند.

مطالعه پیشنهادی: ایزو 22525: بازگشت گردشگری پزشکی

این استاندارد ماهیت متغیر علامت را با توجه به محیط آن، مانند روشنایی و تراکم افراد، در نظر می گیرد. این راهنمایی که هم برای سازندگان دستگاه و هم برای سازندگان محتوا مفید است، بستری را فراهم می کند که فناوری چنین علائمی می تواند در آن رشد کند.

ISO 23456-1 توسط کمیته فرعی ISO SC 5، ارگونومی محیط فیزیکی، کمیته فنی ISO/TC 159، ارگونومی توسعه داده شد. دبیرخانه ISO/TC 159/SC 5 BSI، عضو ISO برای انگلستان است.

چکیده ایزو 23456

این سند الزامات ارگونومی عمومی را در رابطه با علائم دینامیکی توصیف می کند، زیرا این فناوری ارائه اطلاعات پاسخگو بسته به شرایط محیطی که در آن استفاده می شود (به عنوان مثال روشنایی محیط، تراکم افراد) تغییر می کند.

علائم دینامیکی به طور تطبیقی با آن شرایط محیطی ارائه می شود.

الزامات کلی برای علائم پویا شامل قابلیت دید (تقسیم شده به مشخص بودن، متمایز بودن، خوانایی و قابل درک بودن)، ایمنی تصویر بصری و دسترسی است. الزامات و توصیه ها برای هر یک نیز شرح داده شده است.

این سند علائم ایستا را پوشش نمی دهد. این سند شامل الزامات علائم ایمنی برای علامت گذاری مسیرهای فرار نمی شود.

مطالعه پیشنهادی: ایزو 22370: ساختن آینده ای مقاوم در برابر آب و هوا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا