ایزو 15223: نمادهای گرافیکی برای دستگاه های پزشکی

ایزو 15223: اطلاعات ارائه شده در دستگاه های پزشکی باید توسط هر بازیکن در زنجیره تامین، به هر زبانی که صحبت می کند، به درستی درک شود. به همین دلیل، طیف وسیعی از نمادهای گرافیکی مورد توافق بین المللی استفاده می شود. استانداردی که آن نمادها را تعریف می کند به تازگی به روز شده است.

ایزو 15223

ایزو 15223، دستگاه‌های پزشکی – نمادهایی برای استفاده با اطلاعاتی که باید توسط سازنده ارائه شود – قسمت 1: الزامات عمومی، یک سند جهانی است که برای نمادهای مورد استفاده در طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های پزشکی، هم بر روی بسته‌بندی و هم در داخل آن‌ها قابل استفاده است. اطلاعات همراه اخیراً برای بهبود تعاریف و توضیحات و شامل نمادهای جدید برای همسویی با الزامات مختلف نظارتی به روز شده است.

مطالعه پیشنهادی: ایزو 30414: قدرت مردم

این استاندارد به گونه‌ای طراحی شده است که توسط سازندگان دستگاه‌های پزشکی که با کشورهای دیگر تجارت می‌کنند مورد استفاده قرار گیرد تا از سازگاری و رفع هرگونه ابهام در هنگام نمایش اطلاعات اطمینان حاصل شود. همچنین می تواند برای مصرف کنندگان چنین محصولاتی مفید باشد تا درک آنها را بهبود بخشد و امکان انتخاب آگاهانه تر محصول را فراهم کند.

ISO 15223-1 توسط کمیته فنی ISO ISO/TC 210، مدیریت کیفیت و جنبه های کلی مربوط به دستگاه های پزشکی، که دبیرخانه آن توسط ANSI، عضو ISO برای ایالات متحده آمریکا برگزار می شود، توسعه یافته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا