ایزو 10962: معاملات اوراق بهادار مالی

ایزو 10962: تجارت اوراق بهادار مالی در سطح جهانی به تعدادی کد قابل اعتماد برای تضمین تراکنش های ایمن بستگی دارد که یکی از آنها فهرست کدهای CFI (طبقه بندی ابزارهای مالی) است که در استاندارد ISO تعریف شده است. نسخه جدیدی از استاندارد به تازگی منتشر شده است که فهرستی الکترونیکی از کدها را قادر می‌سازد که از فرآیند تعمیر و نگهداری قوی‌تر و چابک‌تر برای پاسخگویی بهتر به نیازهای صنعت پشتیبانی می‌کند.

ایزو 10962

ایزو 10962، اوراق بهادار و ابزارهای مالی مرتبط – کد طبقه بندی ابزارهای مالی (CFI)، مرجع جهانی برای کدهایی است که برای طبقه بندی ابزارهای مالی مانند وجه نقد، مشتقات یا ارز خارجی استفاده می شود. برای اولین بار در سال 1997 منتشر شد تا نیاز جامعه مالی را برای طبقه بندی ابزارهای مالی در سطح جهانی برآورده کند. همچنین برای رسیدگی به مشکلات مربوط به کسب اطلاعات در مورد اوراق بهادار در هنگام معامله با بازارهای مختلف و عدم توانایی در گروه بندی اوراق بهادار به روشی ثابت توسعه یافته است.

مطالعه پیشنهادی: ایزو 56002: طرحی برای نوآوری پایدار

کدهای CFI کارایی، دقت و پردازش مستقیم و همچنین کشف، مقایسه و تجمیع داده‌های ابزار مالی در سراسر جهان را امکان‌پذیر می‌سازند. آنها توسط صادرکنندگان شناسه‌های مالی، توسط شرکت‌های خدمات مالی برای شناسایی و طبقه‌بندی صحیح ابزارهای مالی، و توسط قانون‌گذاران برای طبقه‌بندی و تجمیع استفاده می‌شوند.

Corby Dear، رهبر پروژه گروهی از کارشناسانی که استاندارد را توسعه دادند، گفت که آخرین نسخه صنعت را متحول خواهد کرد زیرا دارای یک مدل معنایی قابل خواندن ماشینی از لیست کدها و مقادیر آنها است.

او گفت: “در حال حاضر نه تنها دسترسی به کدها آسان تر است، بلکه امکان گزارش دقیق تر، صرفه جویی در زمان و کاهش خطاها را فراهم می کند.” علاوه بر این، ما فرآیندی را برای اطلاع رسانی تغییرات و ردیابی تاریخچه تغییر کد تنظیم شده برای مطابقت با الزامات نظارتی بانکداری جهانی انجام دادیم.

آخرین نسخه ایزو 10962 نیز اکنون توسط یک آژانس تعمیر و نگهداری اختصاصی مدیریت می شود تا اطمینان حاصل شود که لیست همیشه به روز است و به نیازهای صنعت پاسخ می دهد. این مربوط به بورس اوراق بهادار، بانک ها، کارگزاران، نهادهای نظارتی و هر نهاد دیگری که درگیر اوراق بهادار است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا